Monday, March 31, 2008

Nega lica


Masna koža je najzahtevnija i zato je negu masne kože važno započeti od puberteta. Sandra Jovanović, diplomirani kozmetički tehničar, kaže da je verna klasičnim tretmanima i savetuje nas kada je najbolje početi sa negom lica.

- Kada je reč o nezi, svaki tip kože zahteva poseban tretman. Problem predstavlja masna koža sa aknama, dok su suva, normalna i mešovita lakše za održavanje. Sa negom masne kože trebalo bi početi ranije, već u pubertetu, odnosno kada se pojave prvi problemi. Veoma je važno da čišćenje ovog tipa kože obavlja stručna osoba.

Tretmani se obično izvode jednom nedeljno jer se čišćenje radi parcijalno i najbolje je obraditi oko 30 odsto kože po tretmanu kako lice ne bi buknulo. Sa intenzivnom negom ostalih tipova kože, međutim, poželjno je početi što je kasnije moguće, najranije u dobu od 25 do 30 godina.

Sa upotrebom antirida i noćnih krema treba početi u periodu od 30 do 35 godina, u zavisnosti od stanja kože.

Posle 35. dešava se da mazanje lica nije dovoljno, pa se tada preporučuje i miolift. To nije hirurški zahvat, već stimulisanje tonusa mišića lica strujama niskog napona.

Šta je klasičan tretman trtman lica?



Klasičan tretman sastoji se od više faza. Prvo se lice čisti od prljavštine i ostatka šminke, zatim sledi masaža i piling. To je priprema za dubinsko čišćenje od mitesera i grizera, koji predstavljaju sakupljenu prljavštinu u porama.

Posle toga sledi hranljiva maska i na kraju krema ili serum zavisno od tipa kože. Tretman masne kože je sličan, samo što se ovde ubrizgavaju i ampule aparatom "darson 2" neposredno posle čišćenja dok su pore još otvorene i obavezno je stavljanje kreme za smirivanje kože - objašnjava Sandra.

Za mešovitu kožu je važno da svaka zona bude tretirana adekvatno, što znači da se na masne delove stavlja jedna, a na suve druga maska.

Uradite sami. Zavisno od tipa kože dovoljno jednom mesečno posećivati kozmetičara, a kod normalne kože i jednom u tri meseca. Ipak, mnogo toga možemo i sami da uradimo za svoje lice.

- Važno je voditi računa o ishrani, naročito osobe koje imaju problematičnu kožu. Voda je neophodna i potrebno je piti bar dva litra dnevno. Piling, takođe, može da se radi u kućnoj varijanti i to jednom do dva puta nedeljno jer to je nešto što koži izuzetno prija. Maske za lice možete stavljati i sami, preporučujem glinu koja je bez hemikalija i mirisa. Može se naći u svakoj apoteci i veoma je laka za upotrebu. Masažu možete svakodnevno da radite i sami i to pokretima od brade prema jagodicama. To ne zahteva puno vremena, a koži mnogo prija - savetuje naša sagovornica.

Noćne kreme nisu za mlade

Do ovih godina najbolje je lice mazati samo uveče i to univerzalnim kremama. Upotreba specijalizovanih krema kao što je noćna, nije pogodna za mlade kože. Naime, time se samo sprečava koža da sama obavlja svoju funkciju i kada se jednom počne sa upotrebom ovih preparata, moraju se koristiti stalno jer se koža adaptira na njih i moguće je da posle duže upotrebe prestanu da se primećuju pozitivna dejstva ovih krema.

Izvor: Glas javnosti

Odredite svoj tip kože


Svakodnevno koristimo kreme za lice uvereni da je to pravilan način da negujemo kožu lica. Međutim, da li ste sigurni da koristite odgovarajuću kremu? Evo lakog načina da odredite svoj tip kože i da se rešite nedoumice.

„Jedna od najčešćih grešaka u nezi kože je upotreba pogrešnih kozmetičkih proizvoda“, kaže Lesli Bauman, profesorka dermatologije na Univerzitetu u Majamiju.
Čak i kada se koža pobuni, žene retko kada shvate da je problem u pogrešnom odabiru kozmetike, a ne u samoj koži. Srećom, pravilan odabir kozmetike za lice je zapravo vrlo jednostavan: potrebno je samo da prepoznate svoj tip kože.
Nega kože pravilnim proizvodima može da poboljša njen izgled, pa i da promeni tip kože. Na primer, od osetljive do normalne kože. Gledano s te strane, identifikacija vlastitog tipa kože je ujedno i prvi korak njene nege.
Postoje četiri osnovna tipa kože: osetljiva, suva, masna i mešovita koža. Za pravilno prepoznavanje vlastitog tipa potrebni su vam voda i dobro osvetljeno ogledalo. Svežite kosu da vam ne smeta i poprskajte lice deset puta mlakom vodom.
Nakon toga lagano tapkajte lice peškirom, tako da se s njega više ne cedi voda, ali da i dalje ostane vlažno. Dopustite koži da se do kraja osuši na vazduhu i pričekajte 30 minuta. Zatim, stanite ispred dobro osvetljenog ogledala.
Pogledajte se, zatim, namrštite obrve i široko se nasmešite. Ako osećate da vam je lice zategnuto i lagano vas svrbi, imate suvu kožu. Ako uz to često dobijate i alergiju usled upotrebe kozmetičkih proizvoda, vaša koža je osetljiva. Ukoliko nemate nikakvih problema, sačekajte još 30 minuta. Zatim, pritisnite jedan sloj papirnate maramice na svoje lice i posmatrajte nastali trag. Ukoliko su nastali masni otisci na mestu čela, nosa i brade (T-zona), vaša koža je mešovitog tipa. Ukoliko su nastali otisci i na mestu obraza, vaša koža je masna.

Saturday, March 29, 2008

KOZMETIKA IZ KUHINJE


Evo par recepata za jednostavne, jeftine i vrlo hranljive home made kozmetičke preparate.

Ovo može biti i idealan povod za pidžama party sa drugaricama!

Piling od morske soli i maska od jogurta

Ovo je lak nacin da se otarasite nepotrebnih, mrtvih celija, a da ne potrosite gotovo ni dinar!

Potrebno je:

1/2 soljice morske soli

dve kasike kokosovog ulja

prirodni jogurt

mleko

Mesajte so i kokosovo ulje u ciniji dok ne oformite pastu.

Nezno nanesite pastu na lice i telo. Budite pazljivi i ne pritiskajte suvise jako, so moze da grebe.

Kada osetite da je piling tj. uklanjanje povrsinskog sloja koze gotovo, isperite toplom vodom.

Izmesajte soljicu jogurta sa nekoliko kasika mleka.

Uzmite ovu smesu i nanesite je na ona mesta gde ste stavljali piling. Na ovaj nacin cete omeksati i nahraniti kozu.

Regenerator za kosu od meda

Zaboravite one skupe regeneratore i devojke sa reklama! Neka priroda obavi svoj posao i vi cete imati sjajnu i lepu kosu.

Potrebno je:

1/2 soljice meda

1/4 soljice maslinovog ulja (2 kasike za normalnu kosu)

prazna plasticna flasica (moze od starog sampona ili regeneratora)

Izmesajte med i ulje u staroj flasici.

Nanesite mesavinu na kosu (pazljivo i na svaki pramen!) i ostavite najmanje 30 minuta.

Samponirajte kosu vise puta dok ne uklonite ostatke regeneratora.

Balsam za usne

Ovo je recept za sve vas koji trosite balsam za usne u ogromnim kolicinama. Zar nije divno biti u mogucnosti da mu dodate miris koji VI zelite? A evo i kako da to uradite.

Potrebno je:

pcelinji vosak

mirisno (etericno) ulje po izboru

kokosovo ulje

stara plasticna kutijica od grozdane masti

"Nastruzite" vosak u neku serpicu. Stavite na slabu vatru i sacekajte da vosak pocne da se pretvara u tecnost.

Dodajte dve kasike kokosovog ulja u zagrejani vosak. Promesajte i sklonite sa vatre.

Sada je vreme da dodate par kapi nekog mirisljavog ulja (od ruze, lavande, cimeta...).

Sipajte tecnost u staru kutijicu.

Kada se ohladi, dobili ste sjajan balsam za usne!

Paradajz-pasta maska za lice

Kome su potrebni skupi preparati za prevenciju bubuljica, ako vec imate paradajz i jogurt?!

Potrebno je:

1 veliki, zreli paradajz

2 kasike jogurta

Iscedite sok iz paradajza i pomesajte ga sa jogurtom.

Nanesite mesavinu na lice, isti postupak kao sa obicnom maskom, i ostavite je 10 do 15 minuta.

Isperite vodom.

Thursday, March 27, 2008

ISTORIJAT KOZMETIKE

Egipat (4000 godina pre nove ere). Prvi arheološki dokaz kozmetike nalazimo u drevnom Egiptu. U to vreme su žene robovlasnika stavljale svetlo zelenu pastu od bakarnih minerala na lice, da bi obezbedile boju i definiciju crta lica. One su koristile mirisna ulja i bojile svoje obrve kremom sačinjenom od ovčjeg loja, olova i čadji. Možemo zaključiti - koristile su mirisna ulja zbog šminke za lice…
Azija(1500 godina pre nove ere). U Kini i Japanu je za bojenje lica u belo korišćen puder od pirinča. Obrve su brijane i čupane, a zubi bojeni zlatno ili crno; kanom je bojena kosa i lice.
Drugim rečima, tinejdžeri su izgledali tačno onako kako i danas izgledaju.
Grčka(1000 godina pre nove ere). Pripadnici vladajuće klase su nosili perike. Ovo se odnosilo na oba pola. Opet, svi su želeli da istaknu belilo dobijeno stavljanjem krede ili olovnog pudera za lice. (Nema izveštaja o opsegu trovanja olovom u antičkoj Grčkoj).
Kada su žene želele “malo boje”, birale su oker glinu pomešanu sa crvenim gvoždjem kao ruž za usne. Premazivale su dlanove crvenkastom kanom, verovatno da bi izgledale mlađe.
Rim(100 godina p.n.e). Platus je pisao ” žena bez šminke je kao hrana bez soli”.
Ovi super-civilizovani preci, stavljali su ječmeno brašno i maslac na svoje bubuljice, i ovčji loj i krv na nokte radi sjaja. Njjihov krunski doprinos kozmetici bio je praktikovanje blatnih kupki sa dodatkom krokodilskog izmeta, za ko bi znao koju svrhu.
Muškarci su često bojili svoju kosu u plavo, verovatno da bi izgledali kao mladić u reklami za Dell kompjutere. Od prakse bojenja kose medju muškarcima i ženama se odustalo, jer je boja bila prepuna sode što je izazivalo da postojeća kosa opada. Imali su specijalno određene robove koji su se bavili nanošenjem kozmetike (prakozmetičare?) .
14. vek. O kozmetici je vladalo mišljenje da je opasna po zdravlje, zato što su smatrali da bi poremetila odgovarajuću cirkulaciju. U Elizabetanskoj Engleskoj, u modi je bila crveno obojena kosa. Dobrostojeće žene su stavljale belance na lice da bi stvorile belje lice, i spavale sa parčadima sirove govedine na licu, kako bi se oslobodile bora.
Jedan engleski pozorišni pisac napisao nešto tim povodom - ” Lepa žena je kao delkates”.
15. -16. vek. U Evropi, kozmetiku je koristila samo aristokratija. Italija i Francusa su bile centri proizvodnje kozmetike. Francuzi su usavršili umetnost kreacije novih mirisa i kozmetike, mešanjem sastojaka. Taj radni proces doveo je začetke moderne kozmetike. Međutim često je proces krenuo drugim putem pa je dolazilo i do ubistva. Naime, umesto olova (koje ih je trovalo postepeno) u puder za lice je ponekad stavljan arsenik, jednostavno da brže ubije onoga ko ga nosi.
17. i 18. vek. Kozmetika je sada u opštoj upotrebi, osim za najsiromašnije slojeve stanovništva. Crveni ruž je intezivno upotrebljavan da sugeriše zdravlje, bogatstvo i dobro raspoloženje.
19. vek. Ponovo Francuzi. Oni su razvili hemijske procese kojima su zamenjivali parfeme dobijene prirodnim metodama. Cink oksid postaje široko korišćen puder za lice, zamenjujući smrtonosne mešavine olova i bakra koji su ranije korišćeni.
Druge otrovne supstance se još uvek koriste u senkama za oči, ruževima… Hej, važno je dobro izgledati!
1920. u Americi. Manufakturna proizvodnja parfema i kozmetike dovodi do masovnog tržišta.
Bilo je u redu da žene odbace viktorijanski izgled, da se doteruju i koriste kozmetiku, zato što je takvo ponašanje obezbeđivalo profit i donosilo novac proizvođačima. Masovna pojava i tržište za kozmetiku, obezbedjeno je pojavom lanca radnji.
1927. Pronadjen je način da se kosa učini trajno talasastom, što je dovelo do toga da mnoge žene imaju “prirodno” kovrdžavu kosu.
1930. Filmske zvezde počinju da utiču na stil i korišćenje šminke.
Konačno je bledilo lica zamenjeno holivudskim potamnjenim tenom.
Maks Faktor je predstavio novi izgled neophodan i proistekao iz filmskih potreba.
1950. Počela je moderna era biznisa zvanog kozmetika, onakvog kakvim ga mi danas znamo. Puderi za lice, šminka, ulja za potamnjivanje kože i parfemi,masovno su izbacivani na tržište esencijalno novom društvu nakon Drugog svetskog rata (društvu koje je bilo umorno od oskudice).
Popularni sponzori radio sapunskih opera, prebacuju svoje reklame na novi medij - TV.
1960. Ovo je veme promena u industriji parfema, promena koje nisu uvek išle ka boljem.
Vraćaju se u modu ljubičaste usne i ajlajner Egipćanki, leptiri su slikani na bukvalno svakom delu tela. Ne zaboravimo lažne trepavice za oči. Pojedini biljni sastojci bivaju korišćeni za prozivodnju (šargarepa, krastavac, lubenica), kombinovani da stvore povratak prirodnom izgledu, mirisu i stavu.
1970. Izvesni sastojci su izbačeni iz upotrebe u proizvodnji kozmetikeda bi se zastitile ugrožene vrste(korišćene kao labaratorijske opitne životinje).
Pojavljuju se pitanja kao što su : ” Šta ste uradili sirotim stenicama i zekama da bi dobili dozvolu za proizvodnju ovih produkata? Šta se nalazi u njima, koje dejstvo ima, odakle dolazi?
1980. Ključna reč- raznolikost. Nov izgled, kozmetika i relamiranje lepote zajednički stvaraju industriju enormnih razmera od preko $20 milijardi godišnje. Svakog dana smo svesni kozmetike, parfema, proizvoda za kožu i kosu budući da se na nas vrši masovni pritisak reklamama u štampi i na televiziji.
Sada se okrećemo Internetu. Nekada se moralo otići do cvećare da bi se kupilo cveće, do prodavnice knjiga da bi se ista kupila, do apateke po lekove… Sada se na Internetu prodaje na stotine proizvoda svakog trenutka, koje ranije nikada ne bi kupovali bez lične konsultacije sa prodavcima. Isto je i sa kozmetikom. Ni jedan prodavac nije u stanju da u isto vreme ima sve proizvode na zalihama. Ima sve više proizvoda, marki, sve više reklama, i sve više zahteva. Internet prodaja postaje ključna. Kupac može da kupi virtuelno bilo koji produkt (da izabere stil, boju, veličinu, proizvođača, cenu; i dobije robu u roku od 24 časa.
To zahteva mnogo manje vremena od onog koje je potrebno kupcu da ode do lokalnih radnji. Ista je situacija i sa svim vrstama servisa. Sve više kozmetičkih salona upoznaje klijente sa svojim uslugama putem internata.

OSNOVI ESTETIKE U KOZMETICI


LEPOTA JE SUBJEKTIVNI DIŽIVLJAJ.
Reč estetika potiče od grčke reči AISTHANOMAI, što znači osećam, opažam. Kada kažemo estetika pod tim podrazumevamo osećaj za lepo, prefinjeno, ukus, lepota, sklad, lep izgled. Međutim, sve su to relativni pojmovi jer je doživljaj lepog strogo individualan. Lepo je osećaj ugodnog, percepcija koja izaziva uživanje. Estetika se često definiše kao nauka ili teorija o lepom u prirodi i umetnosti. Do danas nema definicije koja bi bila logički jasna i pregledna, a ujedno bi približno tačno određivala granice onome što se smatra ili bi se moglo smatrati “estetskim”. Po Platonu i Aristotelu, karakteristike “lepog” su “sklad, red i srazmernost”, dok je po subjektivnom kriteriju lepo ono što se “po sebi sviđa”.
Problem estetike i estetskog naročito je izražen u kozmetici, jer je lice jedini deo ljudskog tela koji nikada nije pokriven, što znači da je dostupno proceni estetskog utiska koji izaziva na okolinu. Sve urođene i stečene nepravilnosti kože dovode do narušavanja harmoničnog izgleda i odstupanja od normale. Imajući to na umu, kozmetičar mora s posebnom pažnjom pristupiti svakom pojedincu i sagledati svakog klijenta kao celovitu ličnost vodeći računa o uticaju našeg tretmana na ukupan izgled pacijenta i njegov osećaj zadovoljstva i sigurnosti koji se razvija kod pojedinca posle tretmana u salonu.

ESTETIKA: POTREBA ILI POMODARSTVO
Kod većine ljudi a posebno kod mladih, bilo koja anomalija lica može izazvati određene poremećaje u ponašanju i skretanja u psihičkom razvoju. Neretko takvi poremećaji imaju trajne posledice i ponekad se teško mogu lečiti. Oni mogu dovesti do pojave kompleksa manje vrednosti, pa se takve osobe izoluju od svoje okoline, povlače u sebe i zbog unutrašnje patnje destruiraju svoju ličnost. Veliki broj anomalije kože lica danas može vrlo uspešno rešiti iskusan kozmetičar sam ili u saradnji sa dermatologom. Kod tretmana svakog klijenta estetika je jedno od osnovnih merila vrednovanja, a sa stanovišta većine pacijenata čak osnovno merilo uspešnosti tretmana. Tokom svog istorijskog razvoja pojam lepote u kozmetici doživljavao je različite interpretacije zavisno od stepena razvoja ljudskog roda, običaja i civilizacije. Uz to je taj problem u pojedinim razdobljima i sredinama uslovljen pojedinačnim ili masovnim kriterijumima lepote i tako podložan i pomodarstvu. Još i danas susrećemo ljude sa zlatnim zubom napred, što je nekada bio pojam lepote i znak standarda pojedinca.