Wednesday, April 23, 2008

Prvi salon lepote za muškarce


U Velikoj Britaniji je otvoren prvi salon lepote namenjen isključivo muškarcima, prigodno nazvan "Whole Man".

Otvaranje salona je u skladu sa sve popularnijim trendom "metroseksualaca", odnosno muškaraca koji poklanjaju pažnju negovanju svog izgleda a pri tome nisu seksualno skloni istom polu.

Samo britanski muškarci, na primer, godišnje troše oko 800 miliona funti, ili milijardu i po dolara, na svoje ulepšavanje.

U salonu "Whole Men" kažu da su njihova ciljna grupa muškarci koji se ne libe da potroše velike sume novca na kozmetičke tretmane, depilaciju, čupanje obrva ili šminku.

Salon se nalazi u Nju Bond Stritu, jednoj od najekskluzivnijih i najpopularnijih londonskih trgovačkih ulica i treba da ohrabri muškarce da svrate na brze tretmane uz minimalno deranžiranje ili neprijatnost.

Enterijer u kome dominiraju mermer i crna koža, a čuje se prijatna klasična muzika, osmišljen je tako da opusti posetioce kada prvi put udju u salon.

Glavni menadžer salona Bob Eger kaže da su se vlasnici okrenuli muškim klijentima jer smatraju da su potrebe žena i više nego zadovoljene na tržištu.

"Ako pogledate robne kuće - u njima su najvažnija odeljenja za kozmetiku, ali su proizvodi za muškarce raštrkani po raznim štandovima, što muškarcima, koji obično ne vole šoping kao takav, otežava da se snadju", kaže Eger.

Osim kremi i gelova, salon nudi niz vitamina i drugih dodataka prilagodjenih muškim potrebama.

Industrija proizvoda za mušku negu očigledno je u usponu. Kreme za lice postaju uobičajena stavka na spiskovima za kupovinu nekih muškaraca.


Medjutim, iako u porastu, tržište muške kozmetike u Velikoj Britaniji je još mnogo manje od istog tržista sa druge strane Lamanša - u Francuskoj.

Britanci, naime, na kozmetiku potroše oko 800 miliona funti, ili milijardu i po dolara, dok Francuzi potroše 2,2 milijarde funti, pokazuju podaci kompanije Mintel, koja se bavi proučavanjem globalnog tržista.

Analitičar Mintela Džejms Mekoj kaže da odnos britanskih muškaraca prema negovanju lica i tela, iako se očigledno popravlja, još daleko zaostaje za nekim drugim Evropljanima.

"U muškoj populaciji još postoji otpor ideji da muškarac treba da ode na tretman lica ili počupa obrve", kaže Mekoj. Dovoljni su, smatra većina, tuširanje, pranje zuba i dezodorans.

Tu je i tipični muški argument da ih žene prihvataju onakvim kakvi jesu. Tome, medjutim, u prilog baš ne ide činjenica da gotovo 40 odsto muške kozmetike kupuju upravo žene za svoje muževe i momke.


Statistika pokazuje da je i dalje mnogo više britanskih muškaraca koji bi radije mazali cementom pukotine na trotoarima, nego što bi naneli bilo koju vrstu losiona na svoje lice.

Izvor: Beta

No comments: